неділя, 18 лютого 2018 р.

""Окончен бал....", но свечи не погасли" або про курси з медіадидактики

Стаття до газети «Джерело»
«Снігопад творчих зустрічей» -
так поетично  називався, що б ви думали? – розклад занять з курсу «Медіадидактика», які пройшли з 29.01  по 09.02.2018 р. в Дніпропетровській Академії неперервної освіти.

Сьогодні, серед інших, не менш важливих і, мабуть, цікавих курсів, які пропонує Академія, курси з медіадидактики, варто відзначити, є досить актуальними й ефективними як у теоретичному, так і у практичному  плані.  Адже, як відомо зі східної мудрості, «Хто навчає і не виконує того, чого навчає, схожий на курку, яка, маючи крила, не літає».
         У свій час Анатоль Франс говорив, що  мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати допитливість і потім задовольняти її. Але, хоч і змінюються часи, а з ними і людство,  потреба в саморозвитку, прагнення до нового, жага до знань залишаються найкращими рисами людини, а педагога – тим паче.
Тому, коли на електронну пошту  відділу освіти  від Академії  надійшов лист із пропозицією щодо курсів із  медіадидактики та медіатворчості, для себе вирішила однозначно пройти навчання в рамках викладання  у школі спецкурсу «Медіакультура» у 10-х класах. У той же час, розуміючи уже із практики важливість формування такої навички як критичне мислення, я  як менеджер середньої ланки взяла на себе сміливість  включити до заявки  в першу чергу категорію педагогів, які є очільниками міжшкільних предметних методичних об’єднань та учителів, які прийматимуть на навчання першокласників із 1 вересня 2018 року. Бо саме їм, новаторам у системі Нової української школи перед тим, як «нести в маси» серед інших і знання про нові можливості  роботи з будь-якою інформацією («медіа»), яка нас оточує: навчити не просто сприймати, а й аналізувати, а головне – застосовувати в реальному житті, - варто опанувати   практичні навички, що обов’язково стануть в нагоді при створенні сучасних як власних, так і учнівських медіатекстів: від шкільних газет, стіннівок, колажів  до користування мультимедійною дошкою, створення тестів, блогів, фото- і мультфільмів  тощо.
По закінченню навчання, думаю, мої колеги-курсанти  приєднаються, хочу висловити вдячність  усім, хто впровадив і зараз координує ці курси: Ватковській М.Г., Коляді І.Г.,Бутурліній О.В., Рижій К.Г., Лисоколенко Т.В., Довгалю С.А., Дуднику В.С., Запорожець Т.М., а також керівнику гуртка ДКЦ «Веснянка»  Кольцовій С.М., учителю НВК № 122 м. Дніпро Голубнічій І.М. та її команді: учням, які є кращими представниками покоління «Z» - Вероніці, Андрію та Данилові, окремий уклін нашим однокурсникам-інформатикам -  вони нас дуже підтримували.  Дякуємо за неоціненний досвід медіапрактики, толерантне ставлення до  наших «досягнень», компетентність у викладанні своїх дисциплін, за  професійне спілкування у колі однодумців, а також за надану можливість діалогу із чудовим українським містом Дніпро, який під час дозвілля то зворушував мистецькими пропозиціями, то дивував міськими пейзажами та урбаністичною архітектурою, а то й збуджував мозок інтелектуальними й духовними  запитами…
На сторінках своїх блогів ми ділилися враженнями від кожної «сніжинки»  в «снігопаді творчих зустрічей». Педагоги засвідчили свою неординарність під час створення і захисту своїх медіапроектів. Звичайно ж, вони ще потребують удосконалення, але вже сьогодні учителі можуть пишатися тим, що мають потенційні  можливості створити свій завтрашній урок більш сучасним, емоційно-насиченим, візуально-наочним, а значить – цікавим для учнів. 
«Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх із апетитом!» (А.Франс)
Тож давайте навчимо дітей  бути гурманами.
Методист відділу освіти Апостолівської міської ради  Білай Ірина Володимирівна


Немає коментарів:

Дописати коментар